Buiten kantoortijden

Het is op dit moment nog niet mogelijk om ambulante crisishulp in te zetten buiten kantoortijden. Hier wordt aan gewerkt. Maak afspraken met de betrokkenen voor een veilige overbrugging tot de volgende werkdag. Vraag het crisiscoördinatiepunt (088 - 323 21 00)  de volgende werkdag om ambulante crisishulp in te schakelen.

Is een veilige overbrugging niet mogelijk of heb je behoefte aan advies of ondersteuning? Neem dan contact op met Veilig Thuis Flevoland (088 - 222 05 00).

Wat gebeurt er direct na je verzoek?

  • Na je verzoek de volgende werkdag schakelt het crisiscoördinatiepunt ambulante crisishulp in bij een aanbieder volgens de verdeelsleutel die hiervoor is afgesproken.
  • Je ontvangt bericht van het crisiscoördinatiepunt bij welke aanbieder de jeugdige terecht kan. Binnen twee uur daarna neem je contact op met het gezin in kwestie om een afspraak te maken voor een startgesprek om praktische zaken te bespreken.
  • Binnen 24 uur ben je als verwijzer fysiek aanwezig bij het gezin samen met de hulpverlener ambulante crisishulp.

Raadpleeg ook de verdere informatie over rollen en verantwoordelijkheden na het inschakelen van crisishulp.